Problém PŘE-ODBORNOSTI

Téma, které jsem nosil v hlavě už dlouho, jsem nazval „pře-odbornost“.
Když jsem o tom povídal svému známému, tak ho ten název nesmírně pobavil. Bylo to velmi aktuální téma, na které vznikla dlouhá diskuze.
Co to tedy je ta pře-odbornost?
Je to stav, do kterého se dostáváme postupně. Je to stav zvednutých očí, když se vás někdo zeptá, jaký je dojezd u elektrokola, nebo ještě jinak: „v čem je lepší 29 palcové kolo než 26 palcové?“. Je to stav kdy si řeknete “jak to, že to neví”.
Poznáváte s v tom také, že? Jde o stále se opakující dotazy, které se, kdoví kde, množí a hrnou rovnou na vás. Někdy jde o aktuální témata, někdy o jakési mýty, jindy o kamarádské rady u piva.
Jde o to, že lidé, kteří se ptají na věci, které nám jsou naprosto jasné, se v cyklistice nepohybují denně. Je to pouze jejich hobby. Nespojí si věci dohromady a někdy tomu ani nerozumí. Obchodník pak jen převrátí oči a svým výrazem otráví vše kolem.
U zákazníků pak dochází k nedůvěře a mají pocit, že obtěžují. Jestli toto dopustíte, je obchod téměř ztracen a vy od zákazníka uslyšíte: „musím si to rozmyslet” nebo „zatím děkuji”.
Jak tomu předejít?
- Nezapadněte do stereotypu
- Zkoušejte nové techniky
- Nevytvářejte si domněnky
- Od své práce si odpočiňte
- Změňte na chvíli pracovní pozici v podniku
Jako každá práce, tak i obchod a prodej má své těžké stránky. Jednou z nich je, když nás zcela pohltí zavedený styl – začneme ho mít plné zuby a zprotiví nám vlastní radosti a koníčky. Každá problematika, prodej apod. jde pojmout originálně nebo, jinak řečeno, z jiného konce. To, že na sobě a svém prodeji budete pracovat, vás dostane z pře-odbornosti. Ptejte se kolegů a sledujte, jakým stylem prodávají oni. Někdy si totiž myslíme, že prodej děláme dobře a fungují nám zajeté fráze, ale ve skutečnosti je to omyl. Více aktivity přináší lepší výsledky.
Důležitá věc na závěr. Odpočívejte a relaxujte. Nabijte se pozitivní energií a předávejte ji dál. Díky ní a spokojenosti, kterou v obchodě potřebujete, vám půjde práce mnohem lépe.
NEPŘEHLÉDNĚTE
Nelákejte slevou!
Sleva je něco, co rád slyší zákazník, ale nerad obchodník. Pokud se tedy jedná o velkoobchodní slevu. Spousta obchodníků nemá rádo posezónní slevy a zase naopak zákazníci na toto čekají. Je to začarovaný kruh a vše má svůj úhel pohledu, jak jsme již na začátku zmiňoval.
5 + 1 tipů jak prodat více příslušenství
Dnes se zaměřím na hodně podceňovaný sortiment, a tím jsou doplňky ke kolům. Prodejci jim často nepřikládají velkou váhu, a proto to často v obchodech vypadá jako jeden velký mix značek s naprostou nepřehledností pro samotného zákazníka.
© 2018 s ♡ nadesignoval a vytvořil Marek Liška