Nelákejte slevou!

Toto je téma, kterého jsme se dlouho bál a má více úhlů pohledů. Doufám, že si zde každý najde ten svůj.
Sleva je něco, co rád slyší zákazník, ale nerad obchodník. Pokud se tedy jedná o velkoobchodní slevu. Spousta obchodníků nemá rádo posezónní slevy a zase naopak zákazníci na toto čekají. Je to začarovaný kruh a vše má svůj úhel pohledu, jak jsme již na začátku zmiňoval.
“Slevu nedávám!”
“Slevu dávají špatní obchodníci” to jsou věty se kterýma se velice často setkávám. Přitom si často obchodníci protiřečí a zákazníky sami lákají na zlevněná kola. Už, než zákazník přijde do obchodu, tak se dočte na výloze, ceduli apod., že zde jsou kola ve slevě a že jich najde více než “150 miliónů”. Nebo někde na letáku apod. Obchodníci velice často prezentují slevu.
Prezentací slevy si sami obchodníci učí zákazníky, že zboží bez slevy neexistuje. Určitě se nejedná jen o obchodníky z cykla, ale je to globální nešvar. Do budoucna “trend” směřuje už tak daleko, že se prezentují zcela nové kolekce, produkty, novinky se slevou, nebo jak se to někdy často uvádí “zaváděcí cena”. Já tomuto říkám že se jedná o “mamfilt” cenovou politiku a vytváření umělých cen. Můj dojem z toho je, že je pak zákazník oklamán a zmanipulován slevou, i když ve srovnání se nejedná o slevu, ale o zcela srovnatelnou cenu s konkurencí.
NA CO SE SOUSTŘEDIT?
Zákazník, který navštíví cykloobchod, který má např. 50 ks kol, určitě počítá s tím, že minimálně jedno z těchto kol bude ve slevě. Navíc, toto prezentuje každý jiný obchod. Určitě nabízíte službu (např. servis vidlic, tlumičů, půjčovna kol, pronájem kol apod.). Toto by možná více nalákalo nové zákazníky, nebo když ne, tak minimálně to informuje o této službě a dostane se více napovrch. Nemusí to být jen služba. Může to být spolupráce s novou značkou, časově omezená akce, testovací akce, pojištění kol, … Tyto možnosti naplánujte na celý rok dopředu. Tím si stanovíte plán a plně se soustředíte na tyto akce.
Co chci říct je to, že prezentací slevy na výlohách a cedulích, si obchodníci nesprávně nahrávají zákazníky. Ti mají dojem, že zboží bez slevy si přece nemohou pořídit a jsou směrováni si o ní říkat. Určitě zde nebude 100procentní úspěšnost, ale zkusit se to může.¨To zda slevy prezentovat na kolech ano nebo ne, bych nechal na samotném obchodníkovi. Ne každý se s tou či onou metodou ztotožňuje a je mu příjemná. To, jak více bojovat s problémem sleva, určitě budu probírat na svých školeních.
zÁVĚREM
Budu rád, když se na toto téma minimálně zamyslíte a tento článek nabudete brát přesně do slova. Vím, že někdy je nabídnutí slevy jediným možným řešením a rozhodně nechci, slevu jako takovou zavrhovat. Jen někdy je fajn, než něco dáme do slevy, se zamyslet, zda by to nešlo dělat jinak.
Ať to šlape!
NEPŘEHLÉDNĚTE
5 + 1 tipů jak prodat více příslušenství
Dnes se zaměřím na hodně podceňovaný sortiment, a tím jsou doplňky ke kolům. Prodejci jim často nepřikládají velkou váhu, a proto to často v obchodech vypadá jako jeden velký mix značek s naprostou nepřehledností pro samotného zákazníka.
Problém PŘE-ODBORNOSTI
Je to stav, do kterého se dostáváme postupně. Je to stav zvednutých očí, když se vás někdo zeptá, jaký je dojezd u elektrokola, nebo ještě jinak…
© 2018 s ♡ nadesignoval a vytvořil Marek Liška